دسر پارتی مریم بانو
 

سلام و صد سلام به همه دوستان خوبم ..

از اونجایی که من تحت یه رژیم پاکسازی دو ماهه، گیاهخوار شده ام و توی این
رژیم علاوه بر حذف گوشت، هر هفته یه سری مواد غذایی ام حذف میشه اینجانب شروع کردم به درست کردن غذاهای "من در اوردی"  که اتفاقا چقدر هم اکثرا مهیج از آب در میاد !!!!

این شد که تصمیم گرفتم بعضی از این مهیج ها رو بذارم تو وبم که بعد از رژیم که
امکانات فراوون بود و قدرت خلاقیتمون تحلیل رفت، بتونیم بازم از این خوشمزه جات
لذت ببریم ! :)))))))))

 

مواد لازم :

اسفناج خورد شده و پخته

سیب زمینی                            یک عدد متوسط

گوجه فرنگی                               یک عدد خورد شده

قارچ                                         بسته به علاقه

پنیر معمولی یا خامه ای صبحانه    حدود یک برش سه در یک سانتی

زعفران - نمک - آبلیمو یا آب نارنج

 

اول از همه سیب زمینی رو خوب میشوریم و بعد با پوست حلقه حلقه میکنیم و هر
حلقه را دو قسمت میکنیم و همه رو میریزیم تو یه بشقاب و یه کم نمک میپاشیم و حدود پنج تا هفت دقیقه میذاریم تو مایکروفر (بدون آب یا هیچ چیز .. فقط نمک ! )

اینطوری سیب زمینی تنوری میشه و خییییییییلی هم خوشمزه میشه ...

بعد تا سیب زمینی اماده بشه توی یه ماهیتابه که باز هیچی (تاکید میکنم هیچی)
روغن نمیریزیم، گوجه فرنگی های خورد شده و قارچ خورد شده و یه کم نمک را میریزیم و فقط هرزگاهی یه هم میزنیم .. مواد با اب خودش پخته میشن ...

رنگ مواد که داشت عوض میشد اسفناج ها رو هم اضافه میکنیم و باز هم میزنیم ..

الان دیگه سیب زمینی تنوری ها اماده س !

بیشتر سیب زمینی ها رو هم میریزیم تو ماهیتابه کذایی و باز هم میزنیم (یه کمی
شو نگه میداریم واسه روی غذا که خوشگل بشه و مهیج تر ! )

وقتی رنگ غذا به شکل پخته در اومد، یه کم زعفران زده و در اخر یه کم پنیر
صبحانه رو خورد میکنیم داخل ماهیتابه و هم میزنیم ..

خودش با حرارت اب میشه و با قاشقی که هم میزنیم پخش میشه ...

در اخر یه کم هم اب لیمو یا اب نارنج بهش اضافه میکنیم و
هووووووووووووووووووووووووووووم میخوریمش !

من عااااااااااشق این غذا شدم !

گرم و تازه تازه بنوشید !!

 

 

پ.ن:

1- این غذا تازه اش خوشمزه اس ..همونطور که توی عکس هم میبیند اونکه تو ظرف غذامه تازه از گاز برداشتم و اون که تو بشقاب هست فردا ظهرشه که سر نهاره ! تغییر رنگ مشهوده ... یه کم هم مزه اش متفاوت شده .. پس بهتره تازه و گرم نوشیده بشه !

2- در این رژیمی که شرکت کردم، اصل بر اینه که مایعات را بجویم و جامدات را
بنوشیم ! .. و این ینی هر لقمه غذا رو بین 30 تا 50 بار باید بجویم و بعد بنوشیم ! :))

 

نوش جان !

[ ۱۳٩۳/۱۱/۱٤ ] [ ۱:۱٩ ‎ب.ظ ] [ مریم منفرد ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

کارشناس ارشد اقتصاد و کارمند بانک که توی فکر راه انداختن یه کافی شاپ دنج و آرومه واسه فردایی که قراره اضافه کارامون قطع بشه !! دی:
نويسندگان
صفحات اختصاصی
امکانات وب